21 december 2006

Härlig julklapp från Högsta Domstolen

Så kom slutligen domslutet i det utdragna målet med de två studenterna från Uppsala som, genom Centrum för rättvisa, stämde universitetet för diskriminering. Det är en oerhört viktig dom, och jag gläder mig väldigt mycket över utgången. När jag var ordförande i Centerstudenter tog jag kraftigt avstånd från universitetets påfund och engagerade mig i kvoteringsdebatten. Rättsväsendet har nu uppvisat integritet och lojalitet gentemot viktiga förnuftsprinciper - republikanska principer om var och ens lika andel i det gemensamma, som går före uppdelningar i etniska grupper.

1 kommentar:

Karin Andersson sa...

Ja!!! Visst är det underbart! Tänk att man skulle få denna politiska julklapp i år.
Känns skönt oxå att vår politik från Centerstudenter segrat efter våra rapporter och inslag i media. Härligt!

/Karin